01:03 | يكشنبه 9 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

ایران خودرو و سایپا

وقتی همه ناراضی هستند؛ قیمت‌گذاری دستوری بلای جان صنعت خودرو
نماد برتر- تا مادامی که خودروسازان داخلی از دام قیمت‌گذاری دستوری خلاص نشوند، نه سهامداران آنها روی خوش بازار را خواهند دید و نه مصرف کنندگان باید منتظر افزایش کیفیت خودرو باشند.
صنایع مولد کشور به خانه تکانی نیاز دارند
به گزارش نماد برتر، اقتصاد هر کشوری بر اساس میزان تولید و حرکت اقتصادی آن سنجیده می شود یعنی شما نمی توانید از کشوری که فعالیت اقتصادی آن بر پایه دلالی، واردات، مونتاژ و فروش بنا نهاده شده است توقع رشد و توسعه داشته باشید.
شلاق قیمت‌گذاری بر پیکر صنعت خودرو
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار طی نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت سیاست قیمت‌گذاری صنعت خودرو را مورد اشاره قرار داد و این سیاست را زمینه‌ساز ضرر و زیان سهامداران و ادامه این رویه را عامل تعطیلی این صنعت در کشور خواند.
لغو قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات
دکتر محمدعلی دهقان دهنوی در نامه‌ای به وزیر اقتصادخواستار بررسی مجدد موضوع قیمت‌گذاری دستوری صنعت خودرو و ساخت قطعات در شورای رقابت و خروج این محصولات از شمول قیمت‌گذاری توسط این شورا شد.
کاهش قیمت چهارچرخ‌ها با تصویب طرح ساماندهی
قیمت خودرو در بازار بیش از ارزش واقعی است و واردات مدیریت شده خودرو می تواند موجب کاهش حباب کنونی بازار شود.
پیگیری طرح عرضه خودرو در بورس
اگر روند قیمت گذاری اصلاح نشود، خودروسازان زمین گیر می‌شوند.
کاهش سهم «سایپا» با خروج پراید از چرخه تولید
دو غول خودروساز کشور در چند سال اخیر حاصلی جز شناسایی زیان نداشتند و سیاست‌های غلط قیمت گذاری، ضمن ملتهب کردن بازار، سود این صنعت را به جیب دلالان ریخت.
آسیب های جدی قیمت گذاری دستوری بر صنعت خودرو کشور
صنعت خودرو کشور با چالش بزرگی با عنوان قیمت گذاری دستوری مواجه شده و این امر آسیب های جدی به آن وارد کرده که نیاز به تفکر و خرد جمعی دارد تا ضمن جمع بندی نظر متخصصان و مدیران این صنعت، راهکاری اساسی برای برون رفت از مشکلات ارائه و اجرا شود.
ضرورت اصلاح ساختار خودرو سازان
مدیران بدانند که قیمت گذاری دستوری مانع حفظ منافع و ایجاد رشد از طریق ثبات مالی و صنعتی شرکت های خودرو ساز است و کاهش تولید ناخالص داخلی، رشد نقدینگی و تورم را به دنبال دارد.
زیان انباشته ۸۵ هزار میلیارد تومانی «خودرو» درنتیجه قیمت گذاری دستوری
سیاست گذاری های بدون پشتوانه شورای رقابت در زمینه قیمت گذاری باعث ضرر و زیان انباشته در صنعت خودرو شده به طوریکه «ایرانخودرو» به ازای تولید هر خودرو ۳۵میلیون تومان زیان متحمل شود.
تاکید وزیر صمت بر لزوم داخلی سازی حداکثری قطعات خودرو
نماد برتر - وزیر صنعت، معدن و تجارت بر تلاش حداکثری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) برای تحقق شعار «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» در صنعت خودرو تاکید کرد.
دولت با ارسال پیام های غلط، بورس را بهم ریخت!
نماد برتر - رفتارهای اشتباه دولت اقتصاد به سمت غلط هدایت می کند.
شرط افزایش تولید ۵۰ درصدی ایران خودرو و ساپیا و آخرین رقم طلب قطعه سازان
نماد برتر- رییس انجمن نیرو محرکه و قطعه‌سازان با اشاره به طلب ۴۰ هزار میلیارد تومانی قطعه سازان، شرط تحقق افزایش ۵۰ درصدی تولید ایران خودرو و ساپیا را تامین مالی ۲۷ هزار میلیارد تومانی اعلام کرد.
صادرات ۹ محصول ایران خودرو و سایپا به ۵ کشور با سهم ۹۰ درصدی دنا
نماد برتر- ۹ محصول ایران خودرو و سایپا سال گذشته به هنگ‌کنگ، اسپانیا، تایوان، چین، ترکیه و امارات صادر شد و ساینا با سهم ۹۰ درصدی در رتبه اول قرار گرفت .
وعده تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا / ۴ اصل در بهبود اوضاع
نماد برتر- رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اثر رعایت چهار اصل در بهبود اوضاع صنعت خودرو ، وعده تامین مالی ۱۵ هزار میلیارد تومانی ایران خودرو و سایپا داد.
صفحه قبل | صفحه بعد